Aeroklub Luhačovice poskytuje výcviky pilotů, primárně je však naším cílem práce s mládeží a přirozené rozšiřování kvalitní členské základny aeroklubu, proto je podmínkou a prvním krokem pilotního výcviku stát se hostujícím členem našeho spolku.
Podmínky
- zaplacení členského příspěvku 9.000,-/rok
- čistý výpis z rejstříku trestů
- nezletilí musí doložit souhlas zákonného zástupce
- podání žádosti o přijetí za hostujícího člena volnou formou na e-mail aeroklubluhacovice@gmail.com
- výcviky lze zahájit kdykoliv
Výcviky jsou prováděny v Deklarované výcvikové organizaci (DTO 0.38) Aeroklubu Luhačovice z.s. na veřejném vnitrostátním letišti Luhačovice LKLU
Typy poskytovaných výcviků
Výcvik pilota ultralehkého letadla, kvalifikace ULLa
- Požadavky na žáka:
- věk minimálně 15 let, u osob mladších 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce
- osvědčení o zdravotní způsobilosti alespoň 2. třídy od pověřeného leteckého lékaře
- Průběh kurzu:
- výcvik je prováděn v souladu s předpisem UL 3
- Teoretická část:
- teorie létání probíráme v učebně aeroklubu na letišti Luhačovice
- Osnovy teorie ULL (ultralehké letadlo) – celkem 45 hodin:
- Aerodynamika a mechanika letu
- Stavba a konstrukce ULL
- Letecké předpisy, Postupy ULL
- Letecká navigace
- Letecká meteorologie
- Motory, vrtule, přístroje
- Spojovací předpis
- Před prvním samostatným letem je potřeba získat Všeobecný/Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby (VFL/OFL) složením zkoušky na ČTÚ
- Praktická část:
- minimálně 20 letových hodin (lze zvládnout za jednu sezónu od dubna do října, není to však podmínka)
- náklady na výcvik jsou cca 90.000,- Kč (záleží na schopnostech studenta a počtu odlétaných hodin)
- výcvik se létá na UL Bristell
- Ukončení výcviku:
- zkouška teoretických znalostí na LAA ČR
- pilotní zkouška na letadle s inspektorem LAA ČR
Výcvik pilota kluzáků, kvalifikace SPL
- Požadavky na žáka:
- věk minimálně 14 let, u osob mladších 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce
- osvědčení o zdravotní způsobilosti alespoň třídy LAPL od pověřeného leteckého lékaře
- Průběh kurzu:
- výcvik je prováděn v souladu s výcvikovým programem DTO
- Teoretická část:
- teorie létání probíráme v učebně aeroklubu na letišti Luhačovice
- Osnovy teorie SPL – celkem 60 hodin (z toho může být 30 hodin samostudia):
- Letecké právo a postupy ATC
- Lidská výkonnost
- Meteorologie
- Komunikace
- Základy letu
- Provozní postupy
- Plánování a provedení letu
- Všeobecné znalosti letadla
- Navigace
- Před prvním samostatným letem je potřeba získat Všeobecný/Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby (VFL/OFL) složením zkoušky na ČTÚ
- Praktická část:
- minimálně 15 letových hodin (lze zvládnout za jednu sezónu od dubna do října, není to však podmínka)
- náklady na výcvik jsou cca 60.000,- Kč (záleží na schopnostech studenta a počtu odlétaných hodin)
- výcvik se létá na kluzáku Let L- 23 Super Blaník
- Ukončení výcviku:
- zkouška teoretických znalostí s pověřeným examinátorem
- pilotní zkouška na kluzáku s pověřeným examinátorem
Výcvik soukromého pilota letounů, kvalifikace PPL(A) případně LAPL(A)
- Požadavky na žáka:
- věk minimálně 17 let, u osob mladších 18 let nutný souhlas zákonného zástupce
- osvědčení o zdravotní způsobilosti alespoň 2. třídy případně LAPL od pověřeného leteckého lékaře
- Průběh kurzu:
- výcvik je prováděn v souladu s výcvikovým programem DTO
- Teoretická část:
- teorie létání probíráme v učebně aeroklubu na letišti Luhačovice
- Osnovy teorie PPL(A) – celkem 100 hodin (z toho může být 50 hodin samostudia):
- Letecké právo a postupy ATC
- Lidská výkonnost
- Meteorologie
- Komunikace
- Základy letu
- Provozní postupy
- Letová výkonnost, Plánování a provedení letu
- Všeobecné znalosti letadla
- Navigace
- Před prvním samostatným letem je potřeba získat Všeobecný/Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby (VFL/OFL) složením zkoušky na ČTÚ
- Praktická část:
- minimálně 45 letových hodin (lze zvládnout za jednu sezónu od dubna do října, není to však podmínka)
- náklady na výcvik jsou cca 220.000,- Kč (záleží na schopnostech studenta a počtu odlétaných hodin)
- výcvik se létá na letounech Cessna C 172/152 případně Zlín Z-726
- Ukončení výcviku:
- zkouška teoretických znalostí na ÚCL
- pilotní zkouška na letounu s pověřeným examinátorem
Více informací na aeroklubluhacovice@gmail.com nebo telefonu +420 777 945 960